leestijd [Leestijd: 1-2 minuten]

Online Succes heeft voor het tweede jaar op rij onderzoek uitgevoerd onder bijna 200 B2B marketeers, om te achterhalen hoe zij over hun vakgebied denken en welke trends er zijn. Waar gaan ze in 2017 mee aan de slag?

  • De focus ligt in 2017 bij lead generatie, content marketing en marketing automation;
  • De meeste bedrijven hebben hun website op orde voor veel devices c.q. mobiel gebruik;
  • Voor betaalde traffic is Google AdWords veruit favoriet, LinkedIn is de grote groeier;
  • Inmiddels maakt 70% gebruik van CRM software;
  • Salesforce is met afstand het meest populaire pakket, gevolgd door Microsoft Dynamics;
  • 32% van de respondenten wil in 2017 aan de slag met webinars.

Bron: Online Succes 2017

Wilt u de sheets (pdf) naar aanleiding van het onderzoek ontvangen, stuur dan s.v.p. een verzoek naar info@aalt.nl.

PS: Nog weinig bedrijven benutten de mogelijkheden van LinkedIn. Die mogelijkheden gaan verder dan het plaatsen van advertenties of het rekruteren van personeel. Iets om over na te denken voor 2017.