Bedrijfsvoering

Veel facetten hebben invloed op het bedrijfsresultaat. Het begint met heldere doelen, gedeelde ambities, rolverdeling, betrokkenheid en capabel personeel. Als de neuzen de goede kant op staan en iedereen de schouders er onder zet worden vaak prachtige prestaties neergezet.

Samen optimaliseren we uw bedrijfsvoering.

Enkele thema’s:

  • Leiderschap en management competenties
  • Alignment van strategie en bedrijfsvoering
  • Gedeelde identiteit, kernwaarden en gezamenlijke doelen
  • Betrokkenheid en bevlogenheid
  • Teamvorming en samenwerking
  • Optimalisatie van processen (effectiviteit en efficiëntie)
  • In control zijn (KPI’s)
  • Wendbaarheid (adaptief vermogen)

Contact opnemen?

Bedrijfsstrategie

Een goede bedrijfsstrategie is van belang voor het voortbestaan van uw organisatie. De strateeg overziet het speelveld en maakt de juiste keuzes om de competitie te winnen. De meeste energie en tijd van een managementteam gaat echter vaak naar de dagelijkse bedrijfsvoering. Voor je het weet krijgt strategie onvoldoende aandacht en is overleven een kwestie van geluk.

Laat u ondersteunen bij uw bedrijfsstrategie voor het verdedigen van bestaande omzet, de uitbouw van huidige activiteiten en voor het onderzoeken van kansen voor toekomstige business.

Enkele thema’s:

  • Slim groeien door aanboren van aanwezig potentieel
  • Kapitaliseren van verborgen bezittingen
  • Aantrekkelijkheid bepalen van uw bedrijfstak
  • In beeld brengen van uw concurrentiepositie en waarde propositie
  • Positioneren en uitbreiden van de bestaande business
  • Analyse van uw businessmodel

Even sparren?

Bel voor uitgebreide informatie 06-24788076

Marketing & Communicatie

Bedrijven opereren in toenemende mate in een competitieve markt waarin onderscheidende proposities verdwijnen en prijsdruk toeneemt. Aanboren van nieuwe revenuen, marges en winstgroei wordt moeilijker. Succes hangt sterk samen met de mate waarin uw klant werkelijk centraal staat. Met een goede marketingstrategie bent u op de juiste manier in beeld bij relevante doelgroepen.

Samen werken we aan de winnende marketingstrategie, van analyse tot en met uitvoering.

Enkele thema’s.

  • Alignment met bedrijfsstrategie
  • Identiteit en zingeving
  • Gedeelde kernwaarden en overtuigingen
  • Doelgroepen en inzicht in klanten
  • Positionering en groeien
  • Renovatie en innovatie van het portfolio
  • Bepalen van de boodschap
  • Uitdragen van de boodschap
  • Accountability (monitoring KPI’s)

Vraagstuk of project?

Verkoop

Klanten zijn steeds beter geïnformeerd. Dat heeft effect op de manier waarop ze producten en diensten inkopen, zowel in ontwikkelde als opkomende markten. Tegelijkertijd beschikken steeds meer bedrijven over een krachtig arsenaal van verkoopgegevens, klantdata en tools. Marktleiders transformeren hun marketing, verkoop en verdienmodel. Met laag risico en hoog rendement worden marktbenadering en verkoopproces aangepast, zodat meer toegevoegde waarde wordt gecreëerd voor uw klanten en uw business.

Ik ga voor u op zoek naar onbenut potentieel en de beste verkoopstrategie.

Enkele thema’s:

  • Alignment met bedrijfs- en marketingstrategie
  • Faciliteren van verkoopproces en vergaren van relevante data
  • Klantsegmentatie en klantbenadering
  • Prestatiemanagement (monitoring KPI’s)

Aan de slag met verkoop?

Veranderen & Ontwikkelen

Het tempo waarin bedrijfstakken veranderen neemt toe. Bedrijven reageren daarop met verander- en ontwikkeldoelen, zowel kleine aanpassingen als complete ‘turnarounds. Dat is pas het begin. Een gedegen strategie helpt de doelen te realiseren en de koers van de organisatie werkelijk te wijzigen. Het startpunt wordt gevormd door de organisatie en de context van de verandering. Met gebruik van deze kennis wordt op gestructureerde wijze het verandertraject ontworpen dat het beste past bij uw organisatie en de ambities. Met de juiste strategie vergroot u de kans op succes.

Samen bepalen we het meest passende verander- en ontwikkeltraject,  om deze te laten slagen van strategie tot en met executie.

Enkele thema’s:

  • Analyse van de context van de verandering
  • Ontwerpen van het verandertraject (interventies en hefbomen)
  • Managen van de transitie (monitoring en resources)
Ondersteuning nodig?
Simple Share Buttons
Simple Share Buttons